Prośba o radę w sprawie O1 BFQ z BRC Sequent24

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zap007
    Classic
    • 2016
    • 5

    Prośba o radę w sprawie O1 BFQ z BRC Sequent24

    Fuhrer jest zszokowany... :P

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    a tak serio to na gieldzie akcje VW traca blyskawicznie wartosc - od ujawnienia afery spadly juz o 22%...

  • msemafor
    Ambiente
    • 2013
    • 232
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Prośba o radę w sprawie O1 BFQ z BRC Sequent24

    Cześć,
    Proszę o poradę w sprawie mojej Octavii 1 z silnikiem BFQ i instalacją BRC Sequent24.
    Auto ma 79000km, instalacja zamontowana przy 50000 (w połowie 2013 roku, jeszcze na gwarancji w firmie CZAKRAM). Filtry, świece i kable zmieniane co 15000 km. Ostatnio zauważyłem, że na gazie przy wyłączonej klimie lekko szarpie przy ruszaniu i wolne obroty trzyma na 600 - 700 obr/min. Czasem zdarzy im się zafalować +- 100 obrotów. Przy hamowaniu silnikiem do mniej więcej 1200 obrotów i naciśnięciu sprzęgła (ale nie przy każdym) zauważyłem spadek obrotów do 900 i chwilowe podwyższenie do 1200 - 1300. Potem spadają do 600 - 700.
    Jednak jak włączę climatronic to obroty na gazie utrzymują się na poziomie 900 obr/min., przy ruszaniu nie szarpie i nie występuje podwyższenie obrotów.
    Może czegoś nie wiem bo to moje pierwsze auto z gazem i klimatyzacją ale wydawało mi się, że climatronic dodatkowo obciąża silnik i wtedy mogłyby występować obniżone obroty i szarpanie.
    Co myślicie o takich objawach? Gdzie powinienem szukać przyczyny?
    Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki.

    Czy ktoś może polecić dobrego gazownika ze Szczecina, Stargardu Szczecińskiego lub okolic ?

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zacznij od wyczyszczenia klapki przepustnicy preparatem w sprayu.
      Ja użyłem K2 do czyszczenia przepustnic.
      Zabrudzona krawędź obwodowa klapki przepustnicy może powodować jej przyklejanie się do korpusu przy domykaniu, a wtedy silniczek nią sterujący reaguje dość nerwowo i uchyla ją deko za mocno, stąd zapewne wahania obrotów.
      U mnie umycie przepustnicy pomogło.
      Podłącz Vaga i sprawdź, czy za każdym naciśnięciem pedału sprzęgła masz sygnał z czujnika jego położenia.
      Wchodzisz w o1 silnik, potem bloki pomiarowe i odpowiedni zestaw bitów.
      Pamiętam tyle, że przy naciśnięciu sprzęgła zmienia się stan z zera na jeden jednego z bitów czterobitowego słowa, a po naciśnięciu pedału hamulca inny bit zmienia swoją wartość z zera na jeden.

      [ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:54 ]
      Jeśli chodzi o klimę, to przy włączonej silnik ma o około 200 rpm wiecej na biegu jałowym, a co za tym idzie, w nieco innym położeniu jest klapka przepustnicy, stąd nie odczuwasz efektu jaki opisałeś.

      [ Dodano: Sob 30 Sie, 14 18:59 ]
      Tutaj masz całą opisówkę sterownika silnika dla naszego motoru:

      Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez msemafor
        Przy hamowaniu silnikiem do mniej więcej 1200 obrotów i naciśnięciu sprzęgła (ale nie przy każdym) zauważyłem spadek obrotów do 900 i chwilowe podwyższenie do 1200 - 1300. Potem spadają do 600 - 700.
        Normalne zachowanie.

        Komentarz

        Pracuję...